Elektronické objednávanie pacientov
Portál www.objednatvysetrenie.sk slúži na objednávanie pacientov k lekárom. Vznikol ako súčasť portálu e-VÚC a aktuálne údaje o poskytovateľoch zdravotnej starostlivosti čerpá z Registra zdravotníctva.
Služba objednávania termínu vyšetrenia je bezplatná pre pacientov aj pre poskytovateľov zdravotnej starostlivosti.
Systém má rozsiahle možnosti individuálneho prispôsobenia pre každú ambulanciu:
- indivudálne nastavenie termínov pre každý deň v týždni pre rôzne obdobia v rámci roka
- na každý termín je možné nastaviť objednanie jedného alebo viacerých pacientov
- automatické sledovanie sviatkov, dní voľna a nahlásených dovoleniek v ambulancii
- pre internetové objednávky môže lekár zverejniť len vybrané termíny, ostatné používa pre interné potreby ambulancie alebo poskytovateľa
- možnosť nastavenia rôznych druhov vyšetrenia pre rôzne termíny
- možnosť nastavenia doplňujúcich informácií pre každý druh vyšetrenie, ktoré sa pacientovi zobrazia pri objednávaní
- lekár môže po vzájomnom dohovore objednať pacienta aj na deň voľna
- lekár môže nastaviť termíny, ktoré sú určené výhradne pre objednávky od iných lekárov (napr. všeobecný lekár môže pomocou svojich prihlasovacích údajov objednať pacienta k špecialistovi)
- v prípade nemocníc a polikliník je možné z recepcie spracovávať objednávky pre viacero ambulancií.
Pre pacienta
Pacient musí mať funkčný mobilný telefón, pomocou ktorého je overovaná jeho identita a na ktorý dostáva správy o objednávke. Pre objednávanie sa pacient nemusí registrovať, stačí zadať číslo svojho mobilného telefónu.
Na webstránke www.objednatvysetrenie.sk alebo www.e-vuc.sk si pacient vyhľadá konkrétnu ambulanciu alebo svojho lekára s aktivovaným systémom objednávania. Vyberie jemu vyhovujúci termín a prostredníctvom sms kódu, ktorý mu bude v priebehu niekoľkých sekúnd zaslaný na mobilný telefón, potvrdí objednávku.
Deň pred vyšetrením pacient obdrži SMS pripomienku. Rovnako tak održí SMS správu pri zrušení objednávky lekárom.
Pre lekára/sestru
Poskytovateľ alebo ordinujúci lekár musí mať prístup do aplikácie AMBULANCIA, pomocou ktorej komunikuje so samosprávnym krajom. Pomocou nej si môže celý objednávací systém nastaviť a prispôsobiť svojim individuálnym potrebám.
Pre samotné objednávanie na strane lekára/sestry slúži "jednostránková" webová aplikácia, ktorá je vďaka responzívnemu dizajnu použiteľná aj na tablete alebo mobilnom telefóne. Svojim vzhľadom a spôsobom použitia pripomína klasický diár.
Objednávanie z ambulancie do ambulancie
V prípade niektorých špecializovaných vyšetrení je kontraproduktívne, aby sa pacient objednával sám z internetu, nakoľko špecialista potrebujde mať istotu správnej diagnózy. Vtedy je výhodné využívať možnosti objednávania z inej ambulancie.
Napríklad obvodný lekár môže svojich pacientov objednávať k špecialistom, ktorí mu to umožnia. Alebo lekári zo špecializovaných ambulancií môžu svojich pacientov objednávať na vyšetrenia v zariadeniach SVaLZ.
Recepcia
V rámci nemocnice, polikliniky alebo poskytovateľa s viacerými ambulanciami je možné vytvoriť tzv. recepciu, ktorá môže súčasne spravovať objednávky viacerých ambulancií. Pri tom je možné vytvoriť u každého poskytovateľa viacero recepcií, každú s iným zoznamom ambulancií (jedna ambulancia môže byť spravovaná viacerými recepciami).
Do jednej recepcie je dokonca možné priradiť aj ambulancie viacerých poskytovateľov. Napr. ak sú poskytovatelia v rámci jednej budovy a zdieľajú vstupné priestory.
V prípade poskytovateľa s viacerými ambulanciami má určený používateľ prístup k objednávacím systémom všetkých ambulancií z jedného miesta.