Hlásenie úväzkov vo všeobecnej ambulancii
V zmysle zákona 578/2004 Z.z. § 79 ods. 18 je poskytovateľ všeobecnej ambulantnej starostlivosti povinný samosprávnemu kraju poskytnúť do 14 dní od začatia prevádzkovania všeobecnej ambulancie a do 7 dní od každej zmeny aj bez vyžiadania v elektronickej podobe údaje
- o počte lekárskych miest u poskytovateľa všeobecnej ambulantnej starostlivosti,
- o počte sesterských miest u poskytovateľa všeobecnej ambulantnej starostlivosti v členení na sestra a zdravotnícky asistent,
- o číselných kódoch lekárov a číslach registrácie v príslušnej komore všetkých zdravotníckych pracovníkov, ktorí vykonávajú zdravotnícke povolanie podľa § 3 ods. 4 písm. a) až c) u poskytovateľa všeobecnej ambulantnej starostlivosti, s uvedením počtu pracovných hodín v mesiaci.
Zároveň zákon 578/2004 Z.z. v § 102ao ods. 3 ukladá poskytovateľom všeobecnej ambulantnej starostlivosti, ktorí na území samosprávneho kraja prevádzkujú všeobecnú ambulanciu, povinnosť elektronicky zaslať samosprávnemu kraju údaje podľa § 79 ods. 18 do 28. februára 2022.
Stručne: všeobecné ambulancie musia do 28.2.2022 nahlásiť samosprávnym krajom zoznam pracovníkov a ich úväzok počtom hodín v mesiaci. Pri každej zmene musia údaje aktualizovať.
Poskytovateľov prosíme, aby si túto povinnosť splnili pomocou aplikácie AMBULANCIA, ku ktorej majú všetci bezplatný prístup. Pri hlásení môžu postupovať nasledovne:
Postup nahlásenia úväzkov
Vo webovom prehliadači zadajte adresu https://ambulancia.e-vuc.sk
Prihlasovacie údaje má k dispozícii každý poskytovateľ zdravotnej starostlivosti.
Vyplňte prihlasovacie údaje a stlačte [Prihlásiť].
Kliknite na veľké zelené tlačidlo [Nahlásiť personál a úväzky].
Ak máte viac zdravotníckych zariadení musíte konkrétne vybrať kliknutím na jeho názov:
Zoznam personálu a jeho úväzkov je v detaile každej všeobecnej ambulancie v záložke Personál:
Pre pridanie pracovníka a jeho úväzku kliknite na tlačidlo [Pridať pracovníka].
Do hlásenie spadá personál, ktorý aktuálne fyzicky pracuje v ambulancii, bez ohľadu na to či sa jedná o trvalý/čiastočný pracovný pomer, alebo dohodu. V prípade materskej a rodičovskej dovolenky sa úväzky nenahlasujú, nakoľko tieto osoby aktuálne prácu nevykonávajú.
V prípade lekára
Zadajte 9-miestny kód zdravotníckeho pracovníka začínajúci písmenom "A" a kliknite na [Vyhľadať].
Kliknutím na [Vybrať] pri mene lekára vyberte toho, ktorý v ambulancii ordinuje.
Vyplňte
- počet hodín, ktoré v mesiaci odpracuje (nie ordinačných, ale pracovných),
- dátum, od kedy v ambulancii pracuje - kedy začal pracovný pomer,
- ak lekárov pracovný pomer skončil, tak vyplňte aj dátum ukončenia pracovného pomeru.
Vyplnené údaje potvrďte kliknutím na [Uložiť].
V prípade sestry alebo zdravotníckeho asistenta
Zadajte číslo registrácie v komore a kliknite na [Vyhľadať].
Kliknutím na [Vybrať] pri mene sestry vyberte tú, ktorá v ambulancii pracuje.
Vyplňte
- počet hodín, ktoré v mesiaci odpracuje (nie ordinačných, ale pracovných),
- dátum, od kedy v ambulancii pracuje - kedy začal pracovný pomer,
- ak pracovný pomer skončil, tak vyplňte aj dátum ukončenia pracovného pomeru.
Vyplnené údaje potvrďte kliknutím na [Uložiť].
Prehľad o úväzkoch a zmeny
Prehľad a aktuálnych úväzkoch v ambulancii je kedykoľvek prístupný v záložke Personál v detaile ambulancie:
Opravy alebo zmeny pri konkrétnom pracovníkovi môžete vykonať kliknutím na symbol ceruzky.
V prípade ukončenia pracovného pomeru vyplňte dátum konca obdobia a pridajte údaje nového pracovníka kliknutím na [Pridať pracovníka].
V prípade zmeny mesačného úväzku pracovníka v údajoch pracovníka vyplňte dátum konca obdobia pri doterajšom úväzku a vytvorte nový záznam pridaním toho istého pracovníka ale s novou výškou úväzku.
Návod si môžete stiahnuť:
Návod na hlásenie úväzkov vo všeobecných ambulanciách (PDF, 2.6MB)